Rondje Frans - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Madelon Deemter - WaarBenJij.nu Rondje Frans - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Madelon Deemter - WaarBenJij.nu

Rondje Frans

Blijf op de hoogte en volg Madelon

25 April 2017 | Suriname, Paramaribo

woensdag 5 april

Vandaag gaan we weer naar huis, naar de Meursweg.
Frans heeft met René afgesproken dat hij hem om 13.00 komt halen om nog bepaalde plekjes te gaan bezoeken.
Ik blijf bij TwenTy4 zitten, om mijn reisdagboek bij te werken.
Gelukkig mag ik na het uitchecken heerlijk in de koele foyer op de bank blijven zitten.
Ik neem die bank dan ook helemaal in beslag met mij tas, laptop, oplaadkabels, telefoon en ook nog de huiskat.
Af en toe bestel ik koffie en ook een tosti kan ik niet weerstaan.
Frans en René blijven voorlopig wel een poosje weg, dus kan ik heerlijk doorwerken.

Tegen een uur of vijf zijn ze weer terug en volgens mij heeft Frans genoeg foto's gemaakt om een behoorlijk fotoboek te vullen.
Alleen....is hij niet bij de kazerne geweest waar hij zo graag naar toe wilde gaan!
Er alleen maar langs gereden, maar wèl foto's gemaakt!

Michiel is ook weer terug van zijn dagje Matapica en we drinken met z'n vieren nog iets, voordat we ieder onze weg gaan.

René brengt ons weer naar huis.
Maar natuurlijk niet, voordat we eerst samen ergens iets gegeten hebben!
Ik dacht dat ik een Indiaas restaurant voorbij Bernharddorp had gezien, waar Betsy, Dion en ik vorig jaar gegeten hebben.
Dit lijkt René ook wel iets en al keuvelend gaan we op pad.

Achterin wordt het wel steeds stiller en wanneer ik achterom kijk, zie ik dat Frans in slaap is gevallen.
Maar goed dat hij zijn arm nog buiten het raampje heeft hangen, anders was hij voorover gekukeld!
Zijn fototoestel ligt naast hem op de bank en ik maak stiekem een foto van hem.
Leuk wanneer hij vanavond of morgen zijn foto's gaat bekijken!

Bij het restaurant aangekomen blijkt het Indonesisch te zijn.
Frans (inmiddels ontwaakt) en René vinden dit niet erg, maar voor mij wordt het dus wee petjil met bakabana!
Het wordt zo wel wat eenzijdig voor een niet-vleeseter in Suriname.
Misschien dat ik hier de geitenkaasmethoningenwalnoten maar ga introduceren!!

Na het eten gaan we snel door naar de Meursweg, want volgens mij vallen bij ons alle drie de oogjes bijna dicht.
Wij kunnen zo gaan pitten, maar René moet nog terug.
Maar die gaat straks de airco aanzetten en ook (Hindoestaanse) muziek en zo blijft hij wel wakker tot thuis.

De was doen we morgen wel.
Zijn we toch thuis
Nu eerst slapen!!

wordt vervolgd.......

Ik ga de mooiste foto's die Frans vandaag gemaakt heeft, plaatsen.
Maak ik dankbaar gebruik van, want telkens zie ik weer "nieuwe" dingen die hem wel en mij blijkbaar dus niet meer opvallen.
Grappig.
Maar niet de foto's van steigers!!
Ieder zijn of haar hobby, toch Frans??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Madelon

mvdeemter@hotmail.com

Actief sinds 20 Feb. 2017
Verslag gelezen: 782
Totaal aantal bezoekers 298763

Voorgaande reizen:

28 Februari 2017 - 16 Mei 2017

Mijn eerste reis alleen naar Suriname!

Landen bezocht: