Voor het eerst weer naar Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Madelon Deemter - WaarBenJij.nu Voor het eerst weer naar Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Madelon Deemter - WaarBenJij.nu

Voor het eerst weer naar Paramaribo

Door:

Blijf op de hoogte en volg Madelon

06 Maart 2017 | Suriname, Paramaribo

woensdag 1 maart.

Vandaag rijd ik met Es mee naar Paramaribo.
Ze moet samen met haar oom naar een notaris, om zaken rondom het overlijden van haar moeder te regelen. En ze wil dan wel met mij langs de Kamer van Koophandel, om een nieuwe kopie van het stichtingsregister te halen.
Maar voor die tijd moeten we eerst langs de Anniecrèche, om de stichtingspapieren te halen. Die hebben ze blijkbaar nodig...
Ik had gisteravond Annette al gebeld met de vraag of zij de papieren had, of dat die nog bij de Finabank lagen. Bij haar dus.
We gaan via oom door naar de stad.
Ik was even vergeten hoe druk het is, richting Paramaribo!! Niet normaal gewoon! Maar dit komt ook, doordat er niet normaal gereden wordt!
Mensen zetten hun auto gewoon met de neus dwars op de weg en dan langzaam doordrukken tot ze ertussen zitten. Maar laat je er één tussen, dan volgen er meteen een heleboel. Het maakt blijkbaar niet uit of je op een voorrangsweg zit of niet.
Ik ga nog eens goed nadenken, voordat ik hier achter het stuur kruip!
Want ik ben waarschijnlijk niet brutaal genoeg om er niet eentje tussen te laten en dan sta ik daar uren op mijn beurt te wachten.
Niet doen dus, voorlopig.

Bij de Anniecrèche zie ik Annette weer; altijd een hartelijke begroeting met haar.
Helaas is ze de map vergeten mee te nemen, maar ze woont vlakbij en we rijden achter haar aan naar haar huis. Een leuke bruynzeelwoning heeft ze trouwens.
We spreken af, dat ik de statuten ga doornemen om te kijken, of wij getweeën een rekening kunnen openen.
En wanneer dat kan, zal ik de Hakrinbank bellen om een afspraak te maken voor volgende week woensdag.
Dan is Annette vrij en gaan we voor die tijd onze eerste vergadering houden bij de Hermitage Mall: kun je lekkere cappuccino met gebak krijgen!
Maakt volgens mij niet uit waar je gaat zitten toch?

Bij de KKF, zoals ze hier zeggen, waarschuw ik Es, dat het wel een poosje kan duren voordat ik weer buiten sta. Dit kan ik me van de vorige keer nog wel herinneren: je bent zó een uur binnen.
Maar het gaat razend snel! na het opgeven van de naam Passiegron moet ik naar een naastgelegen loket om 10 SRD te gaan betalen en liggen de kopieën al klaar!
Ik zeg nog zo dom tegen die dame; gaat het zó snel? Ik dacht dat ik lang moest wachten."
Zij lachen en vraagt:"wilt u???"
Nou, nee dus.

Dan gaan we door naar de notaris in de stad.
Ik zie dat dit dezelfde notaris is aan het Kerkplein, waar ik destijds inlichtingen heb gewonnen over het oprichten van een stichting in Suriname.
Ook hier hoef ik niet te lang op Esselien en haar oom te wachten.
Maar was ook niet erg geweest, want het is bloedheet in de stad en in de wachtkamer lekker koel.

We gaan snel weer terug voordat de kantoren dichtgaan.
Dan is het nl. nóg drukker op de weg door alle bussen die er dan rijden.
En dat zijn me een stinkdingen!! Dikke zwarte walmen spuwen die uit en als je erachter zit met je auto, dan moet je eigenlijk de ramen dichthouden en ook de ventilator. Maar dan bezwijk je zowat in je eigen wagen!

Wanneer we oom weer hebben afgezet en verder rijden richting Lelydorp, stel ik voor om ergens iets te gaan eten, maar Es kan niet beslissen waar. En zo gezellig zijn die tentjes daar niet.
Wel is er Naskip (een soort Mac Donalds) en ik zeg dat we wat frietjes mee kunnen nemen, ook voor Sharoek,.
Ik neem natuurlijk geen kip, maar een heerlijke maiskolf erbij!

Morgen moet Esselien wéér naar de stad: ze moet een ontheffing voor de auto van haar zoon halen. Deze moet nog gekeurd worden en mag eigenlijk de weg niet op. Met een tijdelijke ontheffing dus wel. Gaan we morgen regelen.
Dan neem ik meteen mijn paspoort en boardingpass mee.. Want wanneer we in de buurt van de Vreemdelingendienst zijn, zal ik Es even lief aankijken en vragen of we er naar toe kunnen. Kan ik namelijk mijn toeristenkaart laten verlengen tot 90 dagen. Moet ik binnen de eerste maand doen, anders moet ik na 30 dagen het land uit.
Zou ook weer jammer zijn, toch?
Dus morgen weer naar de stad. Hopelijk is het niet zo warm...


wordt vervolgd......








  • 06 Maart 2017 - 21:17

    Betsy:

    Madelon wat weer een heerlijke verslagen schrijf je toch voelt als dat ik erbij ben!!
    Gaat goed met je zo te lezen en van alles te doen. Lekker heet daar ook begrijp ik, goed drinken hoor!
    Lieve groeten ook aan Esselien en Sharoek.
    Betsy

  • 22 Augustus 2019 - 15:35

    :

    Get rewarded with money and free gift cards from brand name stores by answering market research surveys!
    We are trusted by over 7 mi

  • 22 Augustus 2019 - 15:35

    :

    Get rewarded with money and free gift cards from brand name stores by answering market research surveys!
    We are trusted by over 7 mi

  • 22 Augustus 2019 - 15:36

    :

    Get rewarded with money and free gift cards from brand name stores by answering market research surveys!

  • 22 Augustus 2019 - 15:37

    :

    Get rewarded with money and free gift cards from brand name stores

  • 15 September 2019 - 10:58

    Mike:

    a supper awesome best sell pitbull owner tshirt design here .you can see

  • 01 Januari 2020 - 08:34

    :

    Free amazon gift card codes Available in preset amounts of $10 (3 pack), $25, $50, and $100 or for any amount of your choice between $25–$500. Choose Your Best one.Free amazon gift card balance, Free amazon gift card redeem, Free amazon gift card codes, amazon gift card walmart, amazon gift card 2020, amazon gift card balance, amazon gift card redeem, amazon gift card free online, amazon gift card getway, amazon gift card generator.

  • 25 Januari 2020 - 20:24

    Rajib Raj:

    iPhone XR Giveaway
    FREE iPhone XR Giveaway
    www.freeiphone.xyz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Madelon

mvdeemter@hotmail.com

Actief sinds 20 Feb. 2017
Verslag gelezen: 760
Totaal aantal bezoekers 298765

Voorgaande reizen:

28 Februari 2017 - 16 Mei 2017

Mijn eerste reis alleen naar Suriname!

Landen bezocht: