Meursweg 17, Para, Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Madelon Deemter - WaarBenJij.nu Meursweg 17, Para, Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Madelon Deemter - WaarBenJij.nu

Meursweg 17, Para, Suriname

Blijf op de hoogte en volg Madelon

06 Maart 2017 | Suriname, Paramaribo

even voorstellen: mijn verblijf in Suriname!

De Meursweg ligt in het distrect Para en is een lange verbindingsweg tussen de Indira Ghandiweg en de Kennedy Highway.
Niet helemaal, eigenlijk tot La Vigilantia en dan door naar Domburg, maar zo is het op de kaart makkelijker te vinden.

Het is een mooie lange weg, veel groen, maar helaas wordt ook hier steeds harder gereden. Gescheurd, zeg maar. Dus goed opletten wanneer ik langs de weg ga lopen (altijd aan de "verkeerde" kant).

De woning staat op een groot erf met een lange oprijlaan, dus mooi een eindje van de weg af.
Er staan veel fruitbomen en er is een grote moestuin.
Verder houden ze kippen, schapen en doksen (eenden)
Achterin de tuin is een grote vijver waarin gevist wordt.
Je kunt er heerlijk wandelen.

De woning die ik huur zit "vast" aan de neutenwoning van Esselien, door middel van een afdak van golfplaten.
Zo zit je altijd droog en/of in de schaduw.
Het waait hier wel altijd, dus ook oppassen dat je niet verkouden wordt, zoals ik nu!

Achter het huis bevindt zich de open keuken. Hier is het heerlijk toeven, vooral wanneer Es aan het koken is.
En dat doet ze vaak én lekker!
Ik krijg bijna iedere dag wel iets in een schaaltje of pannetje aangereikt en iedere keer met de mededeling "geen vis of vlees hoor!"
En 's morgens ga ik er vaak ontbijten.Neem ik thee, koffie en kaas mee en Es maakt dan een gebakken ei en Sharoek haalt heerlijke verse broodjes.
Luxe in optima forma!

Naast mijn voordeur hangt trouwens Keesje, de papegaai.
Hangt daar volgens mij al 16 jaar....
Iedere morgen groet hij me wanneer ik de deur open doe met "koppie krauw" of iets anders uit zijn repertoire.
Als dank krijgt hij brood met water en een vrucht of wat pinda's van me. Die haal ik aan de weg bij de Chineese winkel.
Ook zo handig: direct naast de oprijlaan is een winkel en die verkoopt bijna alles wat je nodig hebt.
En zijn tot laat in de avond open, dus als je iets vergeten hebt te halen, dan even snel het pad af en hup.....geregeld!
En iedere morgen heel vroeg bakt de eigenaar verse Surinaamse puntjes!
Die geur 's morgens........mmmmm.

Dus jullie begrijpen het al; ik heb hier een perfect plekje gevonden!

Ik zal een paar foto's plaatsen van de woning waar ik deze 3 maanden ga verblijven en van waaruit ik trips ga ondernemen.


wordt vervolgd......

  • 08 Maart 2017 - 22:33

    Betsy:

    Madelon wat heerlijk je beschrijving van het erf en omgeving.
    Ik kan zo weer zitten daar en bedenken hoe het daar is.
    Dank je weer . Liefs Betsy

  • 09 Maart 2017 - 11:17

    Cor:

    Madelon, leuke beschrijving. Je bent niet ver van waar ik altijd verblijf. Ons huis staat aan de Tawajarieweg. Het is de straat waar de politiepost is gevestigd. Wanneer het zover is en ik ben in Suriname zal ik als ik kan helpen. Misschien kun je tijd vrij maken voor de Vlindertuin. Is niet ver van de Meursweg. Maar ook de moeite waard om het te zien als daar tijd voor is.. Groet Cor.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Madelon

mvdeemter@hotmail.com

Actief sinds 20 Feb. 2017
Verslag gelezen: 3178
Totaal aantal bezoekers 298773

Voorgaande reizen:

28 Februari 2017 - 16 Mei 2017

Mijn eerste reis alleen naar Suriname!

Landen bezocht: