regeldag nr. 3 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Madelon Deemter - WaarBenJij.nu regeldag nr. 3 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Madelon Deemter - WaarBenJij.nu

regeldag nr. 3

Blijf op de hoogte en volg Madelon

21 Maart 2017 | Suriname, Paramaribo

zaterdag 18 maart.

Esselien gaat naar Lelydorp om kippenvoer te halen en ik ga weer mee.
Kan ik even geld pinnen.
Ik wil zondag voor een paar dagen naar Paramaribo om achter de papieren voor de KKF aan te gaan en ik wil maandag naar het museum.
Gerard pikt me dan op bij de bussen op Meerzorg.
En maandag gaat ook iemand in het museum met de boeken aan de gang, dus leuk als ik er dan ook bij ben!

Wanneer Esselien haar bestelling bij de winkel voor diervoerders afgeeft (er komt een man met een handkar om de zware zakken achterin de Izuzu te leggen), ga ik met Sjaroek naar de Chinese winkel ernaast: hij gaat dvd's kopen.
Nou is er een héél klein verschil met de winkels in Nederland die dvd's verkopen: hier worden ze ter plekke en masse gekopieerd!!
Ik heb er eentje open gemaakt en er zit gewoon een blanco cd in.
Ze zetten er niet eens op waarover het gaat.
Lekker als je ze door elkaar haalt.
Hele wanden en rekken vol! En de foto's zijn soms zo slecht gekopieerd, dat je nauwelijks nog kan zien om welke film het gaat!
Of ze staan er al zo lang dat ze verbleekt zijn.
In ieder geval is het allemaal illegaal gedoe, want volgens Es mag het helemaal niet bij de wet.
Maar zoals jullie ondertussen wel weten; je hebt aan de ene kant een wet en aan de andere kant de keus om deze te handhaven of niet.
In dit geval dus niet, want een hele winkel vol en de eigenaar die ondertussen zijn nieuwste "brand" aan het controleren is op een groot tv-scherm, kun je niet over het hoofd zien, zou je denken.
Nou, denk maar rustig anders.
Maar Sharoek gaat blij naar huis met zijn dvd's.

Wanneer we weer bij de auto komen, staat er achterin een doos met 20 heel kleine kuikentjes!!
"zijn slachtkippen", zegt Es en ik zeg er automatisch in gedachte bij: sorry jongens en meisjes. Goed dat jullie het niet gehoord hebben!
Ik blijf een zacht eitje he?

Onderweg doen we bij een grote winkel nog wat boodschappen.
Ik vind er ijsbergsla!!!
Neem de hele voorraad (2 stuks!) meteen mee.
Lekkere dressing erbij, zak patat, mayo, augurken en tomaten en dat wordt smikkelen vanavond.

Natuurlijk wordt het 's middags weer domino-spelen met Sharoek.
Hij wordt er steeds beter in; blijkt te onthouden welke stenen nog in het spel zitten.
Of hij moet vreselijk afkijken. ;)

Ik sta net met een bezweet hoofd patat te bakken, als ik buiten hoor dat ik visite heb!!
Geen idee wie, maar ik zeg tegen Esselien dat ik nu niet naar buiten kan komen met dat hete vet op het fornuis.
Es komt me zeggen dat Marijke Lont van Para Senioren Relax Club er voor me is.
Ze is dus weer terug van vakantie.
Ik vraag of ze in de keuken wil komen, maar ze blijft in de deuropening staan.
Ze komt me ophalen om bij haar (en de oudjes) te eten (ook patat) en af te spreken voor het tripje naar Nickerie!!
Ik zeg haar dat het jammer is dat ik dit niet van tevoren wist, maar ik blijf bij de familie eten.l
Ze zegt dat de trip volgende week vrijdag is en dat ze zondag weer terugkomen.
Zij betaalt de kosten voor overnachting voor me.
Dat is dus spijtig, want volgende week vrijdag kan ik niet mee, want Frans komt de volgende dag en zondag komt ook Dennis Lapar met zijn broer om samen naar het kindertehuis Odoniti te gaan.
Maar wellicht dat ik later eens mee kan?
Is goed en ik word meteen voor volgende week woensdag uitgenodigd.
Dan ben ik weer terug uit de stad en ga dan eindelijk eens gebruik maken van de fiets, die nog steeds op me staat te wachten.

's Avonds bel ik René, the taxidriver op, om te vragen of hij mij zondag rond een uur of negen wil komen halen.
Vervolgens TwenTy4, om een kamer voor 2 nachten te reserveren.
Graag een kamer aan de zijkant, met dat balkon.
Privé-kamer worden die genoemd.
is prima.want bij Zus&Zo ga ik niet meer slapen
Voor die 5 euro meer heb ik een veel beter onderkomen.
En een douche met warm water!
Heerlijk om eens goed je haar te wassen, zonder dat koude gekletter op je hoofd.
En als laatste Gerard; ik zal zorgen dat ik maandagmorgen om 07.00 uur aan de overkant (Meerzorg) ben, zodat ik met hem mee kan rijden.

Volgens mij heb ik nu alles geregeld en ga verder met mijn serie op Netflix: Bloodline.
Spannend!!

wordt vervolgd........

.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Madelon

mvdeemter@hotmail.com

Actief sinds 20 Feb. 2017
Verslag gelezen: 604
Totaal aantal bezoekers 298697

Voorgaande reizen:

28 Februari 2017 - 16 Mei 2017

Mijn eerste reis alleen naar Suriname!

Landen bezocht: