Eerste en tweede Paasdag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Madelon Deemter - WaarBenJij.nu Eerste en tweede Paasdag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Madelon Deemter - WaarBenJij.nu

Eerste en tweede Paasdag

Blijf op de hoogte en volg Madelon

04 Mei 2017 | Suriname, Paramaribo

16 en 17 april.

Vandaag is eerste Paasdag.
Geen chocolade-eitjes voor mij dit keer!
En dat is misschien maar goed ook, want ik ben 3 kg. aangekomen sinds ik hier ben!
Teveel suiker binnen gekregen en ook al die bami etc. is niet bepaald goed voor mijn lijf.
Ik heb wel mijn eigen brood kunnen bakken hier en ook de nodige alternatieven voor pasta en rijst opgestuurd, maar zodra ik ergens buiten de deur ga eten, is de keus gewoon ontzettend beperkt.
Maar thuis maar weer even streng zijn voor mijzelf.
Is het er zo weer af.
Nu is het tijd om te genieten en dat doe ik deze morgen met een heerlijk Paasontbijjte!

Ik heb eigengebakken brood met Hollandse roomboter en kaas.
Een eitje van de kippen hier op het erf.
Verse jus d'orange van sinaasappels uit de boom naast het huis en koffie van de Chinees!

Vandaag ga ik niks doen.
Beetje hangen, want het weer is er ook niet naar om iets te gaan ondernemen; het is bloedje heet.
Te heet om zelf maar te dénken om in de zon te gaan zitten.
Wordt hangmatéren achter op het balkon.

Morgen komt Michiel.
We hebben al bedacht dat we dinsdag naar de vlindertuin in Lelydorp gaan.
Ben ik al jaren van plan om te gaan doen, maar is er nooit van gekomen.
Maar dit jaar dus wel.

17 april, Tweede Paasdag.

Vandaag de familie en vrienden maar eens gebed. Was al een tijdje geleden dat ik ze gesproken heb.
Maar niemand is te bereiken.
Het blijkt ook mooi weer in Nederland te zijn, dus iedereen is de hort op.
Dan vanmiddag maar weer eens proberen; is het daar avond en dan zullen ze wel weer thuis zijn.

Met Sharoek heeeeeel veel spelletjes gedaan; Mens erger je niet! en dammen en domino.
In die volgorde en dan ieder spel 3 keer.
Mens erger je niet! is een ramp om te spelen tegen hem, want hij heeft het zessen-gooien tot zijn handelsmerk gemaakt.
Maar ook iedere keer precies het aantal ogen gooien om mij van het bord te vegen.
Om gék van te worden!
Of beter gezegd; om je dood te ergeren!!
Tot groot plezier van Sharoek natuurlijk.

Ik ga na het spelen het bed voor Michiel vast opmaken en ook even een bezem erdoor halen.
Want zoals ik al eerder schreef toen Frans hier zou komen; het is een zeer stoffig land, Suriname!

Niet veel later rijdt het busje van Jungleresort Pempé het erf op en er komen een paar bezwete mensen naar buiten gevallen, waaronder Michiel.
Wanneer de achterklep opengaat, zit daar Digicel!!
Leuk om hem weer te zien en we geven elkaar zo'n speciale hand.
Eerst gevoon een hand, dan eentje met de duim omhoog, dan de vingers in elkaar gehaakt en tenslotte een boks tegen elkaars hand en tegen je hart.
Hoop het zo een beetje goed uitgelegd te hebben.
De kunst is, om het zo vloeiend mogelijk te doen.

We nemen hartelijk afscheid en Michiel wordt meegetroond door Sharoek, die in hem een mooi nieuw slachtoffer voor zijn spelletjes heeft gevonden.
Nu is het tenminste gedeelde smart tijdens het mensergerjenieten!

Ik vraag, een beetje tegen mijn principes in, of Michiel misschien vuile was heeft die hij gewassen wil hebben.
En of ik dat dan even voor hem in de machine kan doen??
Natuurlijk heeft hij die, want ik weet ook uit eigen ervaring dat na een par dagen binnenland de boel echt niet schoner gaat worden.
Dus terwijl Michien voor de zóveelste keer wordt ingemaakt, ga ik de machine vullen.
Zonder ergenis!

Michiel stelt voor om te gaan koken,wat ik dus een prima idee vindt.
We gaan samen naar de winkel en hij zoek van alles uit.
Geen idee wat het gaat worden, maar in ieder geval een zeer rijk gevulde omelet!
En Sharoek gaat hem natuurlijk helpen!
Die twee zijn ondertussen dikke maatjes geworden.
Na het eten is zelfs het tafelvoetbalspel herontdekt.,
En dat wordt door beide heren tot in de late avond gespeeld.
Ik merk dat Sharoek dit best mist; de aandacht van een manspersoon die allerlei dingen met hem gaat ondernemen!
Misschien wik Michiel hier een poosje blijven?
Zal het hem morgen vragen.

Morgen dus naar de Vlindertuin.

wordt vervolgd...........


  • 27 November 2018 - 09:09

    Webdesign:

    On my website you'll see similar texts, write what you think.

  • 27 November 2018 - 14:58

    Warmtepomp:

    On this page, you'll see my profile, please read this information.

  • 27 Maart 2019 - 03:31

    Asd:

    I was taking a gander at some of your posts on this site and I consider this site is truly informational! Keep setting up..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Madelon

mvdeemter@hotmail.com

Actief sinds 20 Feb. 2017
Verslag gelezen: 1823
Totaal aantal bezoekers 298768

Voorgaande reizen:

28 Februari 2017 - 16 Mei 2017

Mijn eerste reis alleen naar Suriname!

Landen bezocht: