weer terug van weggeweest - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Madelon Deemter - WaarBenJij.nu weer terug van weggeweest - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Madelon Deemter - WaarBenJij.nu

weer terug van weggeweest

Blijf op de hoogte en volg Madelon

14 Mei 2017 | Suriname, Paramaribo

dinsdag 2 mei.

Sharoek is al vroeg wakker en vindt het achteraf jammer dat hij zo snel in slaap gevallen was.
Had graag samen met mij op het balkon gezeten.
Maar ja, nu is hij tenminste wel uitgeslapen.
Hij gaat douchen en wee galmt het door de kamer.

We gaan vanmorgen de kathedraal bekijken en achter een kadootje voor Dex aan.'
Ik heb iets in mijn hoofd (ga ik hier dus lekker niet verklappen), maar het is gewoon niet te vinden.
Gewoon door blijven zoeken, wie weet...

Na het ontbijt, dat we voor deze keer bij TwenTy4 gaan gebruiken, gaan we richting kathedraal.
De deuren staan zowaar open en buiten staat een bord voor de bezoekers:
geen slippers, korte broek, mouwloze shirts...... ik heb dus alle drie!!
Maar ze gaan mij niet vertellen dat ik die kathedraal niet in mag!
Ik heb een jochie bij me die het van binnen dolgraag wil zien, en wat heeft mij kleding nu met het geloof te maken??

Wanneer we naar binnen gaan, is er wel een man die twijfelt of hij iets moet zeggen, maar waarschijnlijk kijk ik zo vastberaden, dat hij besluit om maar net te doen of hij ons niet ziet.

Sharoek vindt het allemaal even prachtig.
Vooral de kruisgang heeft zijn interesse, maar meer de afbeeldingen waarop Jezus aan het kruis wordt gespijkerd!
Volgens mij ontgaat hem de boodschap van het verhaal.
We gaan maar weer eens verder.

Het is weer broeierig heet in de stad en best druk.
Sharoek vindt al die drukte best een beetje eng en laat mijn hand alleen los als het echt niet meer kan.
Ik bemerk dat ik nu al bijna feilloos de winkels kan vinden, maar de bewuste winkel die ik zoek zit hier niet bij!
Dus toch maar even vragen, voordat we in deze warmte totaal de andere kant oplopen.

In de winkel aangekomen kan ik het gezochte helaas niet vinden.
Wel een originele, maar als ik de prijs zie, is het niet meer leuk te noemen.
Daarom gaan we op zoek naar een alternatief en eindelijk vinden we een winkel die er een heeft.
Sharoek vindt hem mooi, du die wordt het.
Thuis mag hij het zelf inpakken (hier krijg je alles mee in een plastic zakje) en ik zal zeggen tegen Dex dat het van Sharoek is.

we komen lang Vaco en ik ga een kaart voor Dex kopen en het laatste boek van Cynthia McLeod: Zenobia.
Benieuwd hoe het is. Ik heb er lovende berichten over gehoord, maar je moet het zelf eerst gelezen hebben, voor je kunt zeggen dat het goed is of niet.
Sharoek ziet een mooi stickerboek van Spiderman, maar hij heeft niet genoeg geld bij zich.
We betalen ieder de helft en dolgelukkig gaat hij met het boek in een tasje naar buiten.

Het is lunchtijd en we gaan bij Orlando op het Kerkplein een broodje eten.
Hierna lopen we nog even Bookaffairs binnen om te kijken of er nog leuke boeken zijn binnengekomen.
Maar het valt tegen en we gaan snel veder.
We sloffen richting het guesthouse en omdat ik dus helemaaaaal geen zin heb om een hele tijd op een bus te gaan staan wachten, bel ik René.
Hij komt ons halen, gooit de bagage in de achterbak en we laten ons heerlijk naar huis rijden.
Luxe afsluiting van 3 superdagen!!

Straks een paar dagen niks en vrijdag ga ik voor de tweede keer naar Pempé.
Niet om alleen maar te zwemmen en hangmatéren, maar om klusjes te gaan doen, samen met Judith.
Heerlijk vooruitzicht!!!

wordt vervolgd.......

• 14 Augustus 2018 - 13:33

Bbw Escorts Las Vegas:

I appreciate your post, Please Keep posting with more information… bbw escorts las vegas

• 04 December 2018 - 10:14

Fleet Services Calgary:

Thanks for ones marvelous posting! I genuinely enjoyed reading it, you are a great author. I will be sure to bookmark your blog and may come back very soon. I want to encourage you to definitely continue your great job, have a nice weekend.

Asd:

Colin Ferrell and Jennifer Aniston step out of their usual roles and surprisingly deliver plenty of laughs with their own cruelly aggressive mannerisms.

• 05 November 2019 - 13:58

G-shock Ga-100:

I have been absent for some time, but now I remember why I used to love this website. Thank you, I will try and check back more frequently. How frequently you update your website?