meloenen & pompoenen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Madelon Deemter - WaarBenJij.nu meloenen & pompoenen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Madelon Deemter - WaarBenJij.nu

meloenen & pompoenen

Blijf op de hoogte en volg Madelon

17 Mei 2017 | Suriname, Paramaribo

vrijdag 12 mei.

Vandaag een hangdag!

Ik ben met Sjaroek aan het handwerken geslagen en heb hem geleerd hoe je met 2 kartonnetjes en wol pompoenen kan maken.
Eerst lag hij dubbel van het lachen, want pompoenen kun je eten en niet maken van wol!!
Na de nodige uitleg kreeg hij de slag snel te pakken.
Ik had de vorige keer bij de naaimachinezaak lint en wol gekocht en nu gaan we een heuse indianentooi maken

Alleen hebben we niet zoveel veren.
Af en toe vinden we onder de kooien van Keesje en Marian een veer en Sjaroek heeft destijds in de Zoo een mooie blauwe veer gevonden, maar daarmee houdt het dan ook wel op!

Sjaroek kijkt met een scheef oog naar de papegaaienkooi.
Keesje kijkt strak terug en denkt: waag het!!!!

Maar we zijn niet voor één gat te vangen en maken in plaats van een hele rij veren in het midden een mooi toefje.
We vinden hem schitterend!
Alleen jammer dat je door de pompoenen het mooie band met de spiegeltjes niet meer kunt zien....
Vol trots staat hij even later onze creatie te showen.

Wie ook trots is?
Faroek!
En dan niet op pompoenen, maar op meloenen.
Hij heeft 3 weken geleden zaadjes geplant en nu liggen de eerste meloenen al te pronken.
Hij is reuze trots op het resultaat.
Alleen is hij wat bezorgd over de aanval van kleine wormpjes die gaatjes in de bast vreten.
Wordt weer spuiten geblazen.
Maar het wordt een goede opbrengst.

Iets verderop zijn weer rijen met andere soorten meloenen geplant.
Dat spul groeit hier als kool!
Ik bedoel als meloen!

Morgen weer naar meneer Botse, de naaimachinespecialist!
Brrrrrrrrr.

wordt vervolgd........
(wij misschien.)

• 13 April 2019 - 08:37

Status4ever:

nice

• 30 Mei 2019 - 16:52

Gutters Fort Collins:

Protect your home with gutters and siding from Fort Collins Roofing Consultants. In addition to our roofing repair and replacement services, our talented contractors can install new siding to help protect your home from the elements, as well as gutters to prevent backsplash on your home. Call us at (970) 372-1175 to receive answers about our gutter and siding systems.