zondag, familiedag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Madelon Deemter - WaarBenJij.nu zondag, familiedag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Madelon Deemter - WaarBenJij.nu

zondag, familiedag

Blijf op de hoogte en volg Madelon

13 Maart 2017 | Suriname, Paramaribo

zondag 5 maart.

Vandaag is het zo'n dag dat je denkt: laat ik mijn familie maar eens weer gaan bezoeken.
Dat heeft Esselien volgens mij bedacht voor vandaag.

Maar eerst ga ik naar Farida.
We hebben contact via WhatsApp en ik heb beloofd om langs te komen, wanneer ik weer in Suriname ben.
Ik heb een bloeddrukmeter en een digitale thermometer voor haar meegenomen.
Deze heeft ze nodig voor haar verpleegstersopleiding, maar zijn óf niet te vinden, óf bijna niet te betalen in Suriname.
Dus dit is een cadeautje van mij voor haar verjaardag.
Helaas zitten de spullen in die grote doos, die ik 2 weken gepost heb in Zwolle.
Komt volgende week pas aan, dus heeft ze dit nog tegoed.

Het weerzien is leuk, al herkende ik haar bijna niet!
Op de foto's die ze stuurt, heeft ze een bril op, maar nu dus niet.
Is een mooie meid aan het worden hoor!
En geweldig dat ze toch een studie heeft opgepakt. Ze wilde 2 jaar geleden eigenlijk stoppen met school, omdat een studie hier duur is; je hebt voor een beroepsopleiding geen fonds of zo. Haar moeder werkt zich nu 3 slagen in de rondte om haar studie te betalen.
Maar ze dóet het tenminste....
Ik blijf niet te lang, want Esselien wil straks weg en ook Farida moet weer terug naar de stad. Morgen weer vroeg aan het werk in het ziekenhuis.
Ik heb haar beloofd dat we samen eens ergens zouden gaan eten, wanneer ik in de stad zou zijn.
Ik ga waarschijnlijk woensdag die kant op en dan bel ik haar wel.
Gezellig

En dan is het weer terug naar huis.
Het regent voor de verandering eens niet, maar is wel bewolkt. Het ziet er naar uit dat de zon ook nog wel eens zou kunnen besluiten om voorzichtig te gaan schijnen!
Kijken of ze het nog kan.....

Allereerst gaan we naar schoonzus Betsie.
Ze woont aan het Pad van Wanica. Zo wordt de Indira Gandhiweg ook nog steeds genoemd. Weet trouwens niet, of dat gedeelte al zo heet.

Betsie woont in Nederland, maar komt ieder jaar voor een aantal weken naar Suriname.
Ze heeft een groot wit huis, maar het is mij te betegeld en te kaal rondom.
Ik kom er steeds meer achter dat ik een groene omgeving belangrijker vind dan een mooi huis!
We gaan in de garage zitten, met de deur omhoog geschoven. Is er redelijk koel. Beter dan op het balkon zitten; heb je volgens mij echt het gevoel dat je opgesloten zit, door al die tralies.
Ook zo iets; ik zou niet in een huis willen en kunnen wonen waar alles beveiligd moet worden met diefijzers.
Natuurlijk moet de je woning wel tegen inbraak beveiligen, maar het balkon (boven of beneden) waar je overdag gaat zitten hoeft voor mij niet als een kooi zijn.

We blijven niet heel lang, want we gaan verder naar de woning van de moeder van Es, want daar staan nog de plastic tuinstoelen.
Haar zusje is thuis, dus de stoelen kunnen ingeladen.
Ik ga even in de schaduw op een bankje zitten, want ik heb een giga hoofdpijn. Ook ben ik al een paar dagen snotverkouden en voel een keelpijn opkomen.
Esselien is op weg naar haar zus even langs een apotheek gegaan om een recept voor haar broer af te geven, dus heb ik bij de "algemene" balie snel wat keelpastilles gehaald.
Ik word iedere vakantie hier ziek. De ene keer sika, de volgende keer chikungunya, dan weer gordelroos, dus al het hierbij blijft, is dit voor deze vakantie acceptabel!
Ik krijg van de zus een paracetamol en thuisgekomen kruip ik meteen in bed.
Uitzieken is de beste remedie.
Toch Dex teveel geknuffeld bij het afscheid...

wordt vervolgd......

  • 07 Mei 2018 - 10:47

    Elsa Cullen:

    In the event that you are not an expert task author, you would handover be able to your weight to the best class task journalists by procuring our master task composing administration UK. We are the name unwavering quality and obligation.

  • 06 Augustus 2018 - 12:01

    Seo Expert:

    It is the plan to give significant data and best works on, including a comprehension of the administrative procedure.

  • 06 Oktober 2018 - 05:10

    Coursework Help:

    Thank you very much for providing the important information for me. I am working as an academic consultant in USA and offer Excellent Coursework Help Services to college students.

  • 30 Juli 2019 - 02:30

    Assignment Help:

    Thank you very much for providing Assignment Help information for me. I am working as an academic consultant in Malaysia and offer Excellent Coursework Help Services to college students

  • 30 Juli 2019 - 02:31

    Assignment Help Online:

    Thank you very much for providing Assignment Help Online information for me. I am working as an academic consultant in Malaysia and offer Excellent Coursework Help Services to college students.

  • 20 November 2019 - 08:57

    Mitchel Samuel:

    dsfgdfgjghkhjljk

  • 20 November 2019 - 08:57

    Mitchel Samuel:

    kljkljkl

  • 13 Maart 2020 - 12:45

    Premium Dossertation Uk:

    May I simply just say what a comfort to discover someone who actually understands what they're discussing on the web. You certainly understand how to bring an issue to light and make it important. More and more people need to read this and understand this side of your story. It's surprising you aren't more popular since you certainly have the gift.

  • 13 Maart 2020 - 12:49

    Https://www.premiumdissertation.co.uk/:

    It’s difficult to find well-informed people for this topic, however, you sound like you know what you’re talking about! Thanks

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Madelon

mvdeemter@hotmail.com

Actief sinds 20 Feb. 2017
Verslag gelezen: 3658
Totaal aantal bezoekers 299031

Voorgaande reizen:

28 Februari 2017 - 16 Mei 2017

Mijn eerste reis alleen naar Suriname!

Landen bezocht: