Toch nog één keer met Frans naar Paramaribo! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Madelon Deemter - WaarBenJij.nu Toch nog één keer met Frans naar Paramaribo! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Madelon Deemter - WaarBenJij.nu

Toch nog één keer met Frans naar Paramaribo!

Blijf op de hoogte en volg Madelon

27 April 2017 | Suriname, Paramaribo

vrijdag 7 april

Vanmorgen heeft Frans zijn koffer en tas ingepakt en het pakket staat klaar voor verzending.
Het regent pijpenstelen en het is een beetje een "hangmattérendag" aan het worden.
Maar van dat hangen wordt ik ook niet veel vrolijker en besluit de keuken maar eens te gaan vegen.
Zit er een joekel van een kakkerlak voor de koelkast!!
Ik met een bezem in de aanslag erop af, maar wanneer ik goed kijk, zie ik dat het beest al dood is.
En toch durf ik hem/haar niet met mijn handen op te pakken en bonjour het ding met de bezem naar buiten.
Gtvrrrr.
Maar dit hoort er ook bij, wanneer je in de tropen bent.

Ook Frans loopt een beetje met zijn ziel onder zijn arm en zodra het weer ietsjes opknapt, stelt hij voor om tóch maar weer richting de stad te gaan.
Het is nu echt voor de laatste keer en misschien dat we nog een keertje bij Zus&Zo kunnen gaan eten?
En misschien vinden Jan en Gerrie het ook wel leuk om nog een keertje samen te eten?
Lijkt mij een prima idee en we vertrekken voor een laatste keer samen naar Paramaribo.
Mét de bus natuurlijk!

En ook voor de laatste keer slenteren we langs de gebouwen en waterkant richting Zus.
Terwijl Frans iets te drinken bestelt, ga ik even naar boven om te vragen of ze een zgn. "tweelandensimkaart" hebben.
Die hebben ze wel, maar dan van Telesur.
Kan ik hem beter in Nederland bij 't Kruidvat gaan kopen.
Kan ik hem ook telkens opwaarderen.
Met deze kaart kun je voordelig bellen en gebeld worden van en naar Suriname.

Als ik beneden kom, zie ik Michiel weer zitten.
Natuurlijk komt hij erbij zitten en wanneer Jan en Gerrie ook erbij komen, wordt het een gezellige laatste avond in Paramaribo.
Voor Frans dan.....

En voor de laatste keer bellen we René of hij ons naar de Meursweg wil brengen.
Het is al te laat voor de bus en het is ook weer aan het regenen, dus wanneer René arriveert, nemen we hartelijk afscheid van Jan en Gerrie.
Ik beloof dat ik later nog eens naar hun huis kom om de keuken te bewonderen!

Thuis drinken we nog een laatste djogo en dan is het ook de laatste nacht voor Frans.
Morgen weer naar huis....

wordt vervolgd.........

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Madelon

mvdeemter@hotmail.com

Actief sinds 20 Feb. 2017
Verslag gelezen: 1333
Totaal aantal bezoekers 298732

Voorgaande reizen:

28 Februari 2017 - 16 Mei 2017

Mijn eerste reis alleen naar Suriname!

Landen bezocht: