Huize Betheljada - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Madelon Deemter - WaarBenJij.nu Huize Betheljada - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Madelon Deemter - WaarBenJij.nu

Huize Betheljada

Blijf op de hoogte en volg Madelon

04 Mei 2017 | Suriname, Paramaribo

Vandaag ga ik huize Betheljada in Paramaribo-Noord bezoeken.
Een collega wil eind september voor 6 maanden naar Suriname en wil dan vrijwilligerswerk gaan doen.
Huize Betheljada geeft zorg aan meervoudig gehandicapte kinderen en dit werk heeft ze eerder ook gedaan.
Daarom heb ik haar beloofd om er eens te gaan kijken en vragen wat er allemaal bij komt kijken voordat ze hier aan de slag kan gaan.

Hoewel ik weet waar het tehuis ongeveer moet zitten, rijden we er toch weer voorbij.
Maar het bord zat ook een beetje verscholen achter een grote manjaboom!

Het gebouw ziet er mooi uit. Ik moet eigenlijk spreken van meerdere gebouwen.
In het begin staat er een hogeneuten-woning.
Omdat er een fiets buiten staat, vermoed ik dit een verblijf voor stagiaires is.
Vervolgens een mooi groot huis met veranda; hier heeft de dagopvang haar domicilie.
Wat verder naar achteren zijn 2 grote gebouwen met elkaar verbonden door een soort van loopbrug.
Rechts is het weer richting dagopvang en links zitten het kantoor en de administratie.

Ik loop maar ergens bij dat kantoor naar binnen en roep 'klop klop' omdat het overal stil is.
Er komt een meisje aangelopen en wanneer ik haar uitleg waarvoor ik kom, roept ze er een dame bij.
Deze vertelt dat het nu zaterdag is, dus is er niemand van kantoor aanwezig.
Dit weekend is het ook Pasen en de directrice is weg, dus dinsdag is er iemand die meer kan vertellen.
Ik leg uit dat ik op de Meursweg woon en ze weet gelukkig dat dit niet naast de deur is.
Maar zij kan ook wel het nodige vertellen.
Ik vertel eerst mijn vraag en ze zegt dat het wellicht handig is dat de collega rechtstreeks contact opneemt met de directrice.
Ze kan dan in een persoonlijke mail uitleggen wat de bedoeling is.
Er zal ook naar ervaring etc. gevraagd worden en aan de hand daarvan wordt gekeken waar ze eventueel ingezet kan worden.
Maar ze kunnen in ieder geval alle hulp gebruiken!
Ik krijg van haar een folder mee en ik mag een paar foto's maken,.
Ik zeg dat ik er voor zal zorgen dat er geen kinderen te zien zijn, gezien de privacy.
Kan ze wel waarderen.

Op de terugweg, langs het Tou Li Fautkanaal komen we in een file terecht.
Er stuiven 2 ambulances langs, dus er zal wel een ongeluk gebeurd zijn.
En inderdaad; er ligt in auto in het kanaal.
Ze willen met een kabel van een autoambulance het ding naar boven hijsen, maar zo te zien moet er nog heel wat gebeuren voordat ze dat gaat lukken.
Het kanaal is diep en zit vol met waterplanten.
We denken natuurlijk meteen dat de bestuurder wel weer veel te hard gereden heeft, maar het kan net zo goed een uitwijkmanoeuvre geweest zijn voor een hond of tegenligger.
Of klapband.
Zo zie ja maar hoe snel je kunt oordelen over een situatie die je helemaal niet kent!
Morgen staat het vast wel in de krant; weten we de oorzaak.

Thuis stuur ik meteen de foto's en mijn bevindingen door naar mijn collega.
Het is nu aan haar om er iets moois van te maken.
Hoop echt dat het haar gaat lukken.
Phoe.....6 maanden gaat ze dan hier blijven.
Ben bij voorbaat al jaloers, in de goede zins des woords!
Maar gun het haar van harte!!

Morgen is het eerste Paasdag!
Zal hier aan de Meursweg wel niet gevierd worden, gezien de islamitische achtergrond.
Maar dan vier ik het wel in mijn eentje.
Maar ga géén eieren voor mijzelf verstoppen.
Krijg ik zo'n "mr. Bean-gevoel" bij!!

wordt vervolgd........

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Madelon

mvdeemter@hotmail.com

Actief sinds 20 Feb. 2017
Verslag gelezen: 12930
Totaal aantal bezoekers 299000

Voorgaande reizen:

28 Februari 2017 - 16 Mei 2017

Mijn eerste reis alleen naar Suriname!

Landen bezocht: