Koningsdag! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Madelon Deemter - WaarBenJij.nu Koningsdag! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Madelon Deemter - WaarBenJij.nu

Koningsdag!

Blijf op de hoogte en volg Madelon

13 Mei 2017 | Suriname, Paramaribo

donderdag 27 april.

Vandaag is het Koningsdag.
Tenminste, in Nederland.
Hier merk je er niks van, tenzij je in Paramaribo bent.
Daar lopen vooral de stagiaires in oranje outfit of hebben tenminste iets oranjes aan/op.
Ik had er nog even aan gedacht om naar de stad te gaan, om nu eindelijk die oranjebitter eens te gaan proeven bij de Nederlandse ambassade.
Maar nu hadden ze voor dit jaar bedacht dat het wel leuk zou zijn om het feestje in hotel Torarica te gaan houden.
Gezellig met bandje en zo.....
Maar de toegangskaarten zijn best duur en daar heb ik dus helemaal geen zin in.
Bij Zus&Zo was het altijd heel gezellig, maar bij Torarica??
(ik hoorde achteraf van iemand die er wél naar toe geweest was, dat het het dus niet gezellig was. Er was gewoon geen sfeer.
En ook nog een aparte ruimte voor VIPS!!
Kijk, dan heb ik 'm helemaal hangen!!
De koning nodigt iedereen uit die net als hij vandaag 50 jaar wordt en hier zullen ze eventjes de boel gaan scheiden in gepeupel en vips!
Niks gemist dus.)

Ik ga 's middags met Es en Sharoek naar Onverwacht: ze heeft de bestelde uniformen klaar voor de dames en die gaan nu gepast worden.
Ze zitten al vol ongeduld te wachten en zodra Es de tassen met kleding aan de dames uitgedeeld heeft, verdwijnt het hele spul de toiletten in.
Ik hoor verschillende kreten en besluit eens een kijkje te gaan nemen.

Alle pakjes zitten als gegoten, behalve die van één dame; die kan haar armen niet goed naar voren krijgen omdat de mouwen te strak zitten.
Niet erg handig wanneer je in de schoonmaak zit.
Ik suggereer dat ze misschien wat dikker geworden is de afgelopen weken?
Hilariteit alom, maar nee, ze is nog net zo dik als de vorige keer. (haar eigen woorden hoor!)
Es biedt aan om het meteen te gaan veranderen. Kan ze straks meerijden en kan er op wachten.

Terwijl de dames hun eigen kleren weer aantrekken, maak ik een paar foto's van de zaal.
Deze is helemaal in de stijl van de NDP versiert.
Je hoeft je hier dus niet af te vragen van welke partij de DC (district commissaris) is.

Ik ga met Sharoek naar buiten en maak een paar foto's van de locomotief op het pleintje.
In het verleden heeft Engel nog een locomotief gefotografeerd die aan de andere kant van de weg stond, samen met een aantal wagons.
Deze zijn, samen met de rails, verdwenen.
Verkocht als oud ijzer, omdat dit nog wat geld oplevert, in plaats dat het geld kost om het voor het nageslacht te bewaren.
Of toch minstens om als toeristische trekpleister te laten fungeren.
Want het waren best mooie!
Maar ja, waarom iets bewaren voor later als het nú geld oplevert, nietwaar.

Thuisgekomen blijkt dat het water bruin is.
Er is zeker ergens aan de waterleiding gesleuteld.
Dat wordt dus wachten met douchen (het is plakkerig warm) en theezetten.
Dan maar weer achter m's lap om verder te gaan schrijven.
Ik heb deze op een tafel achter op het "balkon" neergezet.

Ik ga de "riem" die ik uit Semoisi heb meegenomen, alvast in mijn koffer doen.
Anders ligt hij hier alleen maar stof te happen.
Moet dus maar weer eens met de bezem door het huis.....

Zondag gaan Esselien, Sharoek en ik naar de stad.
Allereerst willen we naar de Zoo en dan blijven Sharoek en ik in de stad.
Maandag gaan we meedoen met de 5-kilometer wandelmars van Telesur!
Joyce met dochtertje Shai komen tegen een uur of half vijf naar Zus&Zo en neemt de shirtjes voor ons mee.
Om 5 uur gaan we lopen en dan samen met de bus weer naar huis.
Lijkt me leuk om eens mee te doen...

wordt vervolgd..........

  • 19 Juli 2018 - 14:42

    Sda:

    v

  • 26 April 2019 - 03:22

    Ganorton:

    As far as storylines go for the 2018 Coca-Cola 600, you can start with the fact that the two most dominant drivers of the season so far are starting at opposite ends of the field. r a qualifying run and will attempt to add a sixth win to his 2018 resume while starting 39th of 40 cars. Kyle Busch, meanwhile, sits on the pole and will attempt to win at a track where he, perhaps surprisingly, has never won a Cup Series race.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Madelon

mvdeemter@hotmail.com

Actief sinds 20 Feb. 2017
Verslag gelezen: 3242
Totaal aantal bezoekers 298608

Voorgaande reizen:

28 Februari 2017 - 16 Mei 2017

Mijn eerste reis alleen naar Suriname!

Landen bezocht: