luie zondag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Madelon Deemter - WaarBenJij.nu luie zondag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Madelon Deemter - WaarBenJij.nu

luie zondag

Blijf op de hoogte en volg Madelon

18 Maart 2017 | Suriname, Paramaribo

zondag 12 maart,

Wanneer ik wakker word schijnt de zon al volop en is het al behoorlijk warm.
En het is pas 08.00 uur!
Ik ga opstaan, want blijven liggen is geen optie: te warm.
Eerst een koude douche om goed wakker te worden en dan ontbijten.
Maar niet voordat ik eerst Poespoessie (zo noem ik hem maar. Leuker dan Stoffie!) melk en Keesje brood en zaadjes heb gegeven , plus bakje vers water,.
Dit is zo'n beetje mijn vaste ritueel geworden, maar wel leuk.

Ik ga het boek wat ik van Betsy heb gekregen, Pauwl, uitlezen.
Gaat over een man met autisme en het verhaal wordt weergegeven vanuit zijn belevingswereld.
Heel herkenbaar maar ook soms confronterend, omdat ik sommige dingen van zijn begeleider wel herken!
Maar over het algemeen is het een hilarisch boek. Echt een aanrader, ook voor die mensen die geen kennis van autisme hebben.
Ik zit in de zon, maar na 10 minuten moet ik echt de schaduw opzoeken, zó warm is het.
Hier helpt geen zonnebrandcrème tegen!

Ik ga mijn reisdagboek weer bijwerken en foto's uitzoeken.
En hierna Aniek bellen!
Ik zag dat ze me gebeld had, dus meteen terugbellen, want je weet nooit waarvoor toch?
Ik doe het via WhattsApp; is gratis.
Blijkt dat Aniek door iemand uit Suriname gebeld was en dacht natuurlijk dat ik dat was. Niet dus, maar nu hebben we elkaar aan de lijn en er valt genoeg te vertellen.
Heerlijk om mijn meisje aan de lijn te hebben en haar stem te horen.
En via deze manier van bellen kun je elkaar ook zien!!
Beter dan via Skype, want daar vliegt het beeld regelmatig eruit.
Dex hoor ik op de achtergrond en ook hem krijg ik "aan de lijn".
Ik laat papegaai Keesje zien en hoor van Aniek dat hij breeduit zit te lachen!!
We beloven elkaar snel weer te bellen.
Nu ik toch bezig ben, ga ik ook Liesbeth bellen om de laatste nieuwtjes te delen en elkaar gewoon ff te zien!
En ook Robin bel ik op.
Heerlijk om mijn kinderen te zien en te spreken.
Techniek staat voor niets tegenwoordig.

Het is ondertussen al 14.00 uur geworden en ik "jaag" Sharoek uit mijn hangmat, omdat ik er zelf in ga liggen om siësta te houden!
Hij ligt er al uren in, om "de gelaarsde kat" te kijken.
Esselien vraagt of ik straks mee ga naar haar zusje, maar deze keer sla ik over; veel te warm in de auto en bij haar zus zit ik alleen maar te kijken en te luisteren naar Sarnami, Hindoestaans waar ik dus écht geen touw aan vast kan knopen.

Het blijft tot laat in de avond drukkend warm, dus een echte "hangdag" geworden.

wordt vervolgd......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Madelon

mvdeemter@hotmail.com

Actief sinds 20 Feb. 2017
Verslag gelezen: 599
Totaal aantal bezoekers 299194

Voorgaande reizen:

28 Februari 2017 - 16 Mei 2017

Mijn eerste reis alleen naar Suriname!

Landen bezocht: