naar meneer Botse... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Madelon Deemter - WaarBenJij.nu naar meneer Botse... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Madelon Deemter - WaarBenJij.nu

naar meneer Botse...

Blijf op de hoogte en volg Madelon

17 Mei 2017 | Suriname, Paramaribo

zaterdag 13 mei.

Gepaard met goede moed en een lockmachine gaan we weer naar de stad.
Het is warm en we zweten als een otter (tenminste ik dan)]
Maar anders hadden we het ook wel gedaan, want we gaan weer naar meneer Botse van de naaimachines.

Het is er druk, dus we gaan op een bankje buiten zitten wachten.
Er komt een klein meisje, schattig aangekleed met strikjes op haar jurk en kraaltjes in het haar, naar buiten.
Ze kijkt ons één voor één aan en haalt dan plotseling uit naar Sharoek!!
Ze mist en ik roep dat ze op moet houden.
Snel rent ze naar haar moeder die ondertussen ook buiten staat en totaal niet reageert.
Ze geeft het meisje een zak met broodjes en deze keer komt ze op mij af en houdt de zak gereed om ermee uit te halen.
Ik zeg: wáág het!! Je krijgt hem terug!!"
Ze twijfelt, moeder kijkt me vernietigend aan en ik denk: kom maar op, jullie beiden. Ik lust jullie!
Stil lopen ze het erf af en ik heb genoeg adrenaline in mijn lijf om zelfs meneer Botse van repliek te kunnen dienen!

Maar de man is één en al vriendelijkheid!!
Grapjes te over en wanneer hij de lockmachine schoon blaast met een hogedrukreiniger en er een kamermeisje (kleine gekko) over de toonbank schiet, hebben we helemaal lol!
Es beloofd hem alleen nog maar bij hem te komen, mocht er iets aan een van haar machines zijn en ik hoor nóg zijn bulderende lach als we naar de auto lopen!

Voordat iemand nu denkt: bij deze man moet ik niet zijn; laat me je geruststellen.
Het is een aardige joviale man die soms vreemd uit de hoek kan komen.
Maar hij is een kei in zijn vak en daar gaat het om.

We gaan snel naar huis, want het wordt te warm en we hebben verder niets te doen in de stad.

Morgen ga ik alleen: dan ga ik kijken hoe Feijenoord kampioen gaat worden.
Op moederdag, dus er zullen heel wat moeders blij zijn met dit kado!

wordt vervolgd.......

  • 22 Mei 2017 - 08:30

    Madelon:

    Hallo Ella

    nee hoor, de laatste verhalen komen nog!
    Beetje hectisch geweest de laatste dagen, maar mijn reisboek wordt netjes afgesloten!

    Enne. ...langskomeng mag natuurlijk altijd!

  • 04 Juni 2017 - 16:28

    Inge:

    Hey Madelon
    ik volg je al een tijdje wat leuk dat je alles opschrijft,ik geniet ervan...
    alleen ben je de laatste weken niks meer geschreven ?
    Alles goed daar?
    Groetjes Ing

  • 18 Juni 2017 - 12:14

    Jacqueline:

    Hai Madelon, ik lag wat achter ... wat schrijf je geweldig leuk!!
    Al even geen berichten van je gezien, hopelijk alles goed.
    Of gun je iedereen even de tijd 'bij te lezen', hihi!

    Groetjes, Jacq.
    xxx

  • 18 Juni 2017 - 18:07

    Madelon Van Deemter:

    hallo Jacq,

    eerlijk gezegd loop ik achter, aangezien de verplichtingen hier thuis mij weer volledig in beslag nemen.
    En ik had me zó voorgenomen dat me dit niet meer zou overkomen!!

    Maar.... ik ga vandaag weer verder met schrijven.
    Alvast veel plezier met lezen.

    xx Madelon

  • 18 Juni 2017 - 21:35

    Jacqueline:

    Hihi, héérlijk!!!, xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Madelon

mvdeemter@hotmail.com

Actief sinds 20 Feb. 2017
Verslag gelezen: 2870
Totaal aantal bezoekers 299179

Voorgaande reizen:

28 Februari 2017 - 16 Mei 2017

Mijn eerste reis alleen naar Suriname!

Landen bezocht: