Frans ophalen..... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Madelon Deemter - WaarBenJij.nu Frans ophalen..... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Madelon Deemter - WaarBenJij.nu

Frans ophalen.....

Blijf op de hoogte en volg Madelon

05 April 2017 | Suriname, Paramaribo

25 maart.


Vandaag komt Frans na 41 jaar weer terug in 'Suriname.
Is hier als 23-jarige Trisser geweest (hospik) en vindt het nu wel eens tijd worden om weer eens te kijken hier.
Hij komt vanmiddag om half vijf op
Zanderij aan, dus heb ik 's middags nog de tijd om in Lelydorp te gaan kijken voor die jungleboots voor hem!

Esselien heeft ook nog wat boodschappen te doen, dus gaan we samen die kant op.
Bij Hawkeye, een winkel voor tochten naar het binnenland, hebben ze wel schoenen, maar dan van die zware!
Meer geschikt als je een poos in het bos blijft om te gaan jagen of zo.
En ze zijn best prijzig, dus ga ik ze niet meenemen.
Ze zijn vanmiddag tot 21.00 uur open en zondag ook, dus als
Frans ze écht wil hebben, dan kan hij ze zelf nog gaan kopen voor we naar Pingpé gaan.

Om iets over vier vertrekken we richting Zanderij. Want voordat de passagiers buiten staan, ben je snel een uur verder.
Onderweg is er een opstopping: er is een ongeluk gebeurd!
Iemand heeft de macht over het stuur verloren en diens auto heeft een stroompaal geramd en is met de auto op zijn kop in de trens beland.
Ze zijn net bezig om het lichaam uit de auto te halen en ik zeg tegen Sjaroek dat hij maar even de andere kant op moet kijken.
Natuurlijk doet hij dit niet.
Gelukkig valt niet te zien of de persoon is overleden of gewond,maar het ziet er niet goed uit.
Er staat ook iemand midden op de weg om de kabel die over de weg hangt, omhoog te houden, zodat de auto's er onderdoor kunnen rijden!

Natuurlijk weet ik de oorzaak van dit ongeluk niet, maar er wordt op deze weg zo verschrikkelijk hard gereden door sommigen!
Vooral wanneer er weer een vliegtuig geland is.
Dan is het gewoon wachten op zulke dingen!

Wanneer we aankomen is er nog niemand door de aankomstdeur naaqr buiten gekomen.l
Esselien blijft met Sjaroek buiten op een bankje zitten en ik loop de hal in om op Frans te wachten.
Het duurt verschrikkelijk lang zeg.
Na anderhalf uur (!) zie ik iemand als een raket naar buiten rennen, dikke jas nog aan!
Dat kan niemand anders dan
Frans zijn!!

en gelijk heb ik!

Ik moet hard roepen voordat hij mij hoort.
Blijkbaar moet hij eerst een peuk opsteken voordat hij goed geland is...

Hij wordt verwelkomt door Esselien en
Sharoek.
Die moest wel lachen, want ik had gezegd dat Frans een klein, dik, drukpratend kaal mannetje is!
Volgens Sjaroek klopt alleen dat klein niet! ;)

Snel rijden we weer terug naar de Meursweg en kan
Frans zijn koffer uitpakken en de meegebrachte vega-kip eruit halen.
Heerlijk, kan ik straks weer lekkere bami maken.
Voor Esselien heeft hij 2 ronde kaasjes meegenomen en een stel rollen biscuitjes en een grote zak drop.

Als verrassing heeft Es een grote pan bami mét (aprart geserveerd) kip voor hem gemaakt.

Frans is geland!
En morgen wil hij toch even kijken naar die schoenen.

wordt vervolgd........

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Madelon

mvdeemter@hotmail.com

Actief sinds 20 Feb. 2017
Verslag gelezen: 587
Totaal aantal bezoekers 299086

Voorgaande reizen:

28 Februari 2017 - 16 Mei 2017

Mijn eerste reis alleen naar Suriname!

Landen bezocht: