naar Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Madelon Deemter - WaarBenJij.nu naar Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Madelon Deemter - WaarBenJij.nu

naar Paramaribo

Blijf op de hoogte en volg Madelon

14 Maart 2017 | Suriname, Paramaribo

woensdag 8 maart.

(onderstaand bericht heb ik ook al op de website van Passiegron gezet, dus ga het voor hier kopiëren.
Verhaal na bankbezoek is nieuw)


Vandaag ben ik met Annette naar de Hakrinkbank geweest!
Hoe dat is afgelopen?
Lees maar!

Gisteren heb ik een afspraak gemaakt met mevrouw Schöder om naar de bank te komen. Of dat ook om 10.30 uur kon, aangezien Annette aan het eind van de morgen haar dochtertje van school moest halen.
Tijd was geen bezwaar, dus meteen Annette geappt en gevraagd of ze haar paspoort niet wil vergeten!
Ook Zus&Zo gebeld en gevraagd of ze voor 2 nachten een kamer voor me hebben, want dan ga ik het stadsbezoek meteen combineren met een bezoek aan Commewijne! En wellicht nog door naar het museum in fort Nieuw-Amsterdam.
Als ik tóch in de buurt ben.....

Vanmorgen om 0630 uur opgestaan ( ja,ja, als het moet.....!) en rond 07.30 sta ik aan het eind van de Meursweg op de bus te wachten, zoals meer mensen. En natuurlijk in de stromende regen!!
Ik heb wel een paraplu bij me, die ik de vorige keer in Paramaribo had gekocht, maar waarschijnlijk is ook deze van Chinese makelaardij, want hij begint aardig te lekken langs de steel.
En omdat je je arm omhoog houdt, gaat het water via steel naar hand, onderarm,bovenarm...
Je begrijpt me!
Iedere bus die langs komt, zit vol , dus uiteindelijk neem ik maar een zgn. pendelbusje , iets nieuws hier.
Deze witte busjes pendelen tussen Lelydorp en Onverwacht , dus kan ik in ieder geval tot Lelydorp komen en vandaar een PO-busje nemen naar de stad,
Gelukkig hoef ik in Lelydorp niet te lang te wachten en kan ook rustig bij het raam zitten.
Oordoppen in en heerlijk luisteren naar Adriaan van Dis, die voorleest uit eigen boek!!
Beter dan meteen overvoerd te worden met keiharde hiphop!!
Om 09.30 uur (!) ben ik in de stad en door de stromende regen -nog steeds- hink-stap-spring ik over plassen en heuse stromen naar Zus&Zo.
Ik kan nog niet op mijn kamer terecht, maar wel mijn rugzak afgeven.
Snel de benodigde papieren eruit halen en beneden op het terras bestel ik een heerlijke kop cappuccino . Ben ik wel aan toe zeg.

Om iets over 10 staat daar Annette voor mijn neus en vertrekken we richting de bank.
Annette heeft er nog steeds een hard hoofd in dat het deze keer wel zal lukken om een rekening geopend te krijgen.
Bij haar stichting is nl. iemand binnen het bestuur overleden en een andere die deze functie wil overnemen en al jaren bij de bank bekend staat, moet toch weer alle formulieren , paspoort, inkomstenverklaring etc, overleggen!
Maar ik ben vol goede moed: het is vandaag per slot van rekening Wereldvrouwendag!

Precies op tijd zijn we bij de bank.
We nemen gedrieën de papieren door en het ziet er tot nu toe gunstig uit.
Totdat....... ze zegt dat ook Engel aanwezig moet zijn om te ondertekenen, omdat hij ook in het bestuur zit!
Zie had ik niet zien aankomen.

Wat nu?
Dat hij naar Suriname komt om te ondertekenen is geen optie.
Wat wel kan is, dat hij wordt uitgeschreven als secretaris, iets wat toch al de bedoeling is. En voor hem in de plaats wordt dat iemand anders als secretaris bijgeschreven in het stichtingsregister;iemand die hier in Suriname aanwezig is en mee kan naar de bank!
We hebben hiervoor al iemand op het oog, dus dat gaat het probleem niet worden.
Dat gaan we eerst regelen en dan staat volgens de aardige dame Passiegron niks meer in de weg om een rekening toegewezen te krijgen.

Niet helemaal gegaan zoals ik gehoopt had, maar de helft toch minsten wel, toch?

We gaan weer terug naar Zus&Zo en hebben daar onze eerste bestuursvergadering.
We gaan het nu officieel vastleggen dat Engel uit de stichting gaat en de dame zijn plaats inneemt.
Annette biedt aan de notulen uit te gaan werken en ik krijg ze toegestuurd voor eventuele op- of aanmerkingen.
Dit moet ze dan voor me uitprinten en ik neem het mee naar de KKF, om te laten zien dat het een officiële vraag is vanuit het bestur om iemand uit te schrijven en een andere erin.

Dan gaat Annette haar dochtertje ophalen en ik ga een fiets reserveren voor morgen.
Ze hebben nieuwe fietsen; stevige toerfietsen met een rek voorop! Kun je voor 1 euro een kratje erbij huren.. Wel zo handig.
Ik wil dan naar Commewijne toe; de woning bekijken. Afspraak met Asha is al gemaakt.
Van Gerard al een mailtje terug gekregen met de mededeling dat hij op donderdag niet in het museum is.
Dus dat wordt een andere keer. Vrijdag wellicht, wanneer de doos is aangekomen en Es mij dan komt ophalen. Wil ze wel mee naar Nw.-Amsterdam.

Inmiddels kan ik al op mijn kamer(tje) terecht en ga eerst een verfrissende douche nemen.
Want ook al is het aan het regenen, het blijft warm en je blijft zweten.
Het is hetzelfde kamertje waar Engel en ik jaren geleden hebben gelogeerd. Klein met het zicht op de achtertuin en in de verte de basiliek.
(destijds nog de kathedraal)
Ik weet nog dat de airco die in het raam staat, een geweldig lawaai maakt. Kan leuk worden vanavond.
Ik bemerk trouwens, dat de vloer behoorlijk smerig is en er ligt overal zand.
Dus vraag ik aan de receptie of deze alsnog schoongemaakt kan worden, voordat ik ga douchen. Sta ik straks weer met zandvoeten!
Zuchtend en steunend komt de dame die de kamers schoonmaakt, aangelopen met emmer en dweil.
Ze kijkt me niet aan, maar is duidelijk niet blij met het geheel.
Maakt mij dus niks uit: had ze het meteen maar moeten doen, toch?

Dan ga beneden zitten en eerst eens iets eten.
Ze hebben hier heerlijke tosti's met brie en pesto! En met de gebruikelijke cappuccino erbij is mijn maaltijd compleet.

Ik bel ondertussen maar weer eens naar de pakketdienst; weer niks aangekomen.
Jammer, maar ik ga morgen en desnoods vrijdag weer bellen.
Zitten spullen in die ik nodig heb!

Hierna maak ik een rondje door de Palmentuin. Het is er rustig en schoon aangeharkt.
Altijd weer verrassend die rust, zo middenin de drukke stad!

Terug op het terras ik mijn laptop pakken om dit reisdagboek en mijn blog bij te werken.
Voor de zekerheid schrijf ik de belangrijkste dingen op in een boekje, dat als geheugensteuntje moet dienen. Is maar goed ook, want al lezende merk ik, dat ik toch wel veel vergeten zou zijn.

Ik bestel een djogo; schrijft lekkerder met een koud glas bier. Vind ik tenminste...

Ik ga op tijd eten en app naar Farida, of ze morgenavond met mij hier bij Sus&Zo wil komen eten.
Lijkt haar gezellig en ik bestel meteen een tafeltje voor 2 voor morgenavond.

Terug in mijn kamer kom ik erachter, dat ik via de Wifi Netflix kan ontvangen!
Dus dat wordt heerlijk de serie verder kijken, waar ik in Nederland mee begonnen was.

wordt vervolgd.........

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Madelon

mvdeemter@hotmail.com

Actief sinds 20 Feb. 2017
Verslag gelezen: 22169
Totaal aantal bezoekers 298693

Voorgaande reizen:

28 Februari 2017 - 16 Mei 2017

Mijn eerste reis alleen naar Suriname!

Landen bezocht: