even bundelen.... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Madelon Deemter - WaarBenJij.nu even bundelen.... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Madelon Deemter - WaarBenJij.nu

even bundelen....

Blijf op de hoogte en volg Madelon

28 April 2017 | Suriname, Paramaribo

Het is momenteel rustig aan de Meursweg, nu Frans naar huis is en het weer ook behoorlijk te wensen overlaat.
Dus "plak" ik maar een paar dagen aan elkaar....

maandag 10 april
Ik ben net als Frans begonnen met het maken van een doos voor Nederland.
Eigenlijk worden het twee dozen; eentje via luchtpost en die is er binnen 4 dagen en eentje via zee en die mag er langer over doen.
In de eerste doos komen cadeautjes en dingen die ik eigenlijk meteen weer wil hebben.
Ik heb uit het museum een paar boeken weer meegenomen en die moeten natuurlijk niet weken in een doos blijven zitten.
Alhoewel het op de heenweg ook een behoorlijke tijd geduurd heeft!

En in de andere doos zitten zaken waar ik niet meteen om verlegen zit, zoals een paar Surinaamse dingetjes voor mijzelf en een paar mooie flessen!
Ik heb op plantage Onoribo een paar mooie "gevonden".
Via Joyce, die vertelde dat ze er een stel had gevonden achter het huis van Marius Akkrum en ze op een hoop had gegooid.
De mooiste meegenomen natuurlijk!
Ik ga bij het museum ook nog wat kopen (Fort Zeelandia deze keer).
Er was me door een man ook eentje aangeboden, die hij gevonden had in de tuin van de woning naast Zus&Z0.
Moest hier wel de hele tuin voor omspitten!!
Was inderdaad een mooie oude zwarte fles, maar de man wilde er 800
SRD voor hebben!
Betalen de mensen in Nederland er ook voor.
Nou, ik zit toevallig hier en ik betaal niet meer dan 400 SRD.
Moet hij over nadenken en dat doet hij nu nog steeds denk ik.....

terug bij de dozen.

Ik had in Pempé nog een mooie doek en "riem"gekocht toch?
Nou, die kan met zeepost mee en ook de vacuümdozen van de AH.
Wilde ze in eerste instantie hier laten, maar waarom eigenlijk?
Kan ze thuis ook weer gaan gebruiken.
Vervelend alleen dat ze na een aantal dagen niet vacuüm meer zijn!
Of het ligt aan de tropen of ze zijn niet 100% af te sluiten.
Gelukkig mijn pompje ook meegenomen.

dinsdag 11 april.
Beetje saaie dag.
Het is al een hele poos aan het regenen en dan niet zo'n klein beetje ook!
Volgens velen hier is de regentijd aangebroken.
Maar ik heb de kleine droge tijd nauwelijks mee mogen maken!!
Dat was vanaf januari, maar eind februari en maart is het ook behoorlijk tekeer gegaan hier.
Zal ook alles te maken hebben met de klimaatverandering, maar leuk is anders....
Maar ja, in mijn geval gaat het alleen maar om wel of geen zon, dus waar heb ik het over!!

Een van de kittens heeft een hagedis te pakken gekregen!
Het arme beest heeft zijn staart al afgeworpen, maar mag niet baten; hij wordt zorgvuldig de keel doorgebeten.
Getverderrie.
En dan wil poeslief hem ook nog bij mij binnen gaan opeten!
Met een bezem allebei naar buiten geveegd.
Vlees eten doe je niet bij mij binnen!!

wordt vervolgd.....

ik krijg zojuist een mailtje binnen van de Hakrinbank!

...................................................................................................................

Goedemiddag mw van Deemter,

Uw rekening-aanvraag is per vandaag goedgekeurd.
Weliswaar onder een voorwaarde: per abuis is de statuut niet volledig gekopieerd. Wij missen pagina 9. Kunt u mij die per scan svp doen toekomen?
Overigens informeer ik u wanneer u de eerste storting mag doen.
Hoop u met het bovenstaande naar genoegen te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groeten/ Kind regards,
Regina Schröder
Business Banking
Hakrinbank N.V.
Dr.S.Redmondstraat no 11-13
P.O.Box 1813
Tel: 477722 ext. 447
E-mail: regina.schroder@hakrinbank.com

...................................................................................................................

donderdag dus naar de stad!!
Gaan we meteen het pakket van Frans posten en Es heeft ook nog wat dingen te doen in de stad.

Yes, eindelijk gelukt!

  • 28 April 2017 - 23:28

    Madelon Van Deemter:

    sorry,weer storing bij plaatsen foto's.....

  • 01 Mei 2017 - 10:26

    Cor Scholma:

    Dag Lon,

    Zie dat je al bezig bent met de terugkeer naar Nederland. Misschien even kijken op internet. Postmasters bezorgt pakket thuis. Wij hebben dat nu ook gedaan. Vroeger moesten we lang wachten als het in Nederland per boot was geleverd. Kwam het pas om de 2 week na dat het in Nederland was gearriveerd. Waren allerlei lekkere dingen bedorven. Vooral als je in het Noorden woont is het een probleem geweest. Nu Postmasters er is niet meer. Veel plezier nog met de laatste weken in Suriname. Geniet ze !!

  • 02 Mei 2017 - 20:36

    Madelon Van Deemter:

    hallo Cor,

    Ik heb even gekeken, maar kan niks vinden.
    Zitten ze ook in Lelydorp?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Madelon

mvdeemter@hotmail.com

Actief sinds 20 Feb. 2017
Verslag gelezen: 2765
Totaal aantal bezoekers 298591

Voorgaande reizen:

28 Februari 2017 - 16 Mei 2017

Mijn eerste reis alleen naar Suriname!

Landen bezocht: